مراسم گرامیداشت روز بهداشت عمومی و هفته سلامت برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۰۸:۲۰ | تعداد بازدید: 565
بهداشت عمومی

بهداشت علم و هنر پیشگیری از بیماری و ارتقاء سلامت انسان از طریق تلاش‌ها و انتخاب آگاهانه جامعه، سازمان‌ها، جوامع و افراد در جهت تحقق این امر مهم است.

هر ساله از اول تا هفتم اردیبهشت ماه را هفته سلامت نام گذاری کرده اند،همین امر و نیز مناسبت 18 فروردین ماه ،روز جهانی بهداشت بهانه ای شد تا جشن گرامیداشت هفته سلامت و روز جهانی بهداشت ، به پاس قدردانی از تمامی دانشجویان،کارشناسان و متخصصین بهداشت عمومی در چهارمین روز از هفته سلامت و با حضور ریاست دانشکده بهداشت، معاونین آموزشی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه و همچنین دکتر احمد مهری،متخصص اپیدمیولوژی و فعال بهداشتی ، بصورت وبینار و با دعوت از تمامی دانشجویان و اساتید محترم برگزار شود.

در ابتدا دکتر فاطمه پور حاجی،مشاور انجمن علمی بهداشت ضمن تبریک هفته سلامت به سنگربانان عرصه بهداشت و تاکید بر استمرار برگزاری این گرامیداشت در سال های آتی، بیان داشت: زحمات و تلاش های کارشناسان بهداشت و همیشه در عرصه بودن این عزیزان بویژه در وضعیت بحرانی کنونی، این مهم را می‌طلبید تا جهت جبران زحماتشان، بعنوان هدیه ای کوچک همایشی برگزار شود و کوشش آنان را گرامی بداریم.

در ادامه دکتر فاطمه پورحاجی،عضو هیئت علمی دانشکده بهداشت و مجری برگزاری جشن دعوت نمود از دکتر محمد قربانی،معاون فرهنگی و دانشجویی،دکتر محمدرضا رضائی منش، معاون آموزش، تحقیقات و فناوری ، دکتر هادی علیزاده، ریاست دانشکده بهداشت و دکتر احمد مهری،متخصص بهداشت عمومی تا به بیان سخنان و تجربیات ارزشمند خود بپردازند.

دکتر هادی علیزاده ضمن تبریک و خداقوت به تمامی دانشجویان،اساتید و کارکنان عرصه بهداشت و آرزوی بهروزی و سلامتی برای این عزیزان، بیان داشت: با توجه به شعار هفته سلامت یعنی ساخت جهانی عادلانه تر و سالم تر، ما متخصصین و کارشناسان بهداشت بر خود لازم میدانیم تا تمام تلاش خود را در جهت محقق شدن این امر به کار ببندیم. همچنین توصیه من به دانشجویان عزیز ،پویایی ، عزم راسخ ، شکوفایی استعدادها و پژوهش و نوآوری در حوزه های مختلف بهداشتی است تا با کمک یک دیگر بتوانیم در جهت محقق شدن هدف و رسالت بهداشت نقشی را ایفا نماییم.

دکتر هادی علیزاده در ادامه از مجریان این جشن به ویژه دکتر پورحاجی،مشاور انجمن علمی بهداشت و گلناز بهمدی، دبیر انجمن کمال تشکر و قدردانی را بعمل آورده و برای ایشان آرزوی موفقیت و سربلندی نمود.

این جشن با حضور بیش از 60 نفر از دانشجویان و اساتید و بصورت وبینار برگزار شد.